Dry needling en triggerpointtherapie nu ook bij Topfit Fysiotherapie Zwolle!

Arianne Roos

In onze locaties in Stadshagen (Bubbels) en Zwolle-Zuid (Schelle) kunt u sinds kort ook terecht voor dry needling en triggerpointtherapie. Arianne Roos is de eerste Zwolse collega van Topfit Fysiotherapie die de opleiding dry needling heeft gedaan. In Lelystad en Dronten werken al meerdere collega’s die deze techniek beheersen. De indicaties lopen uiteen van hoofdpijn, rugklachten tot sportklachten.

Dry Needling

Met dry needling worden spierverhardingen ontspannen (de myofasciale topfit fysiotherapie dry needlingtriggerpoints), door met een klein naaldje gericht in de spier te prikken.

Een spierverharding kan naast lokale drukpijn ook uitstralende pijn op andere plekken in het lichaam veroorzaken. Hierdoor kan de spierverharding zich op een andere plek in het lichaam bevinden, dan waar u de pijn voelt. Deze therapie wordt ook wel eens aangeduid met ‘triggerpoint therapie’.

Dry needling ≠ acupunctuur

Bij acupunctuur worden meerdere naalden in het lichaam geprikt, die daar enige tijd in blijven zitten.
Bij dry needling wordt één naald gebruikt, waarmee kortdurend de spier wordt behandeld.

Dry needling werkt dus direct in op de lokale spieren. Het is géén ‘energie- behandeling’!

Wat wél gelijk is bij beide behandelingen: we maken gebruik van steriele naalden, die na iedere behandeling worden weggegooid conform ons strenge hygiënereglement.

Klik hier voor meer informatie over de behandeling.

Als u bovengenoemde klachten herkent, neem dan gerust contact met ons op of bel voor meer informatie
Voor vragen of het maken van een afspraak kunt u bellen met Topfit Fysiotherapie
Lelystad: 0320 265000
Dronten: 0321 382005