Enkelblessure of zwakke enkel? Met de enkel-App in 3x 3 minuten beter!

Enkelklachten maken deel uit van de meest voorkomende sportblessures! Bij Topfit Fysiotherapie kunnen we je behandelen, zodat de geblesseerde enkel snel geneest. Als je daarnaast 3 x 3 minuten per dag gaat oefenen met je enkel, voorkom je nieuwe blessures!

Fysiotherapie

Bij Topfit Fysiotherapie kunnen we je enkel ondersteunen met een tape, een brace of behandelen met bijvoorbeeld shockwave therapie. Maar dat alleen is vaak niet voldoende. Zorg dat je je enkel sterk maakt met de oefeningen en dat je een warming-up doet voordat je gaat sporten!

De ‘Enkel-app’…

De Stichting Consument en Veiligheid heeft in samenwerking met de sportbonden en enkelexperts een boekje gemaakt met oefeningen voor de enkelKlik hier om de oefeningen te zien.

Digitaal ingesteld? Dan kun je de App “versterk je enkel” downloaden (klik hier voor de iphone versie). Je vindt daarin filmpjes met de oefeningen om je geblesseeerde enkel sneller te genezen én nieuwe blessures te voorkomen.

Gedurende 8 weken: 3x per week 3 minuten oefenen… 

De oefeningen die je daar terugvindt voer je 3 keer per week gedurende 8 weken uit. Dat kost je slechts 3 minuten per keer. De oefeningen zijn wetenschappelijk effectief bewezen bij het voorkomen van herhaalde enkelblessures. En zeg nou zelf: wat zijn 3 x 3 minuten als die je weer uren sportplezier opleveren?

Sportfysiotherapeuten 

En mochten de enkelklachten aanhouden, dan bieden onze sportfysiotherapeuten uitkomst. Zij kunnen je begeleiden bij aanhoudende enkelblessures of bij andere sportblessures. Harry Gosselink is sportfysiotherapeut en  Patrick Fransman doet de opleiding sportfysiotherapie. Beiden begeleiden zij veel sporters zowel de recreatieve sportbeoefining als op topsport-niveau.

Voor het maken van een afspraak kunt u bellen 0320 26 5000

Nieuwsbericht geplaatst op: 26 maart 2012, in: Nieuws Topfit door: