Hydrotherapie is een vorm van fysiotherapie, waarbij u beweegt in warm water van 32º Celsius. Doel van de hydrotherapie is het verhogen van uw belastbaarheid.

Hydrotherapie is geschikt voor iedereen die moeite heeft met ´bewegen op het droge´ door lichamelijke beperkingen of klachten. Ons zwemwater bestaat uit een zoutwater elektrolysebad, wat niet met chloor gezuiverd wordt. Daarom is hydrotherapie bij Topfit Fysiotherapie ook zeer geschikt voor hart- en longpatiënten en mensen met huidproblemen.

Tijdens de hydrotherapie wordt u begeleid door ervaren fysiotherapeuten van Topfit Fysiotherapie, die samen met u in het water zijn. Voor hydrotherapie kunt u terecht in zowel Zwolle, Lelystad als Dronten!

Bij welke klachten is hydrotherapie geschikt?
  • beperking of klacht waardoor ´bewegen op het droge´ niet mogelijk is
  • klachten van spieren en gewrichten (reuma en fibromyalgie)
  • overgewicht
  • een neurologische aandoening, zoals Parkinson, MS
  • spierziekten
  • hernia
  • chronische pijn
  • na een operatie aan een van de grote gewrichten of de wervelkolom.
  • hart- en longpatiënten
  • huidaandoeningen
  • balansproblemen
  • iedereen die moeite heeft te ontspannen
De behandeling bij hydrotherapie

Na een intake gaat u bewegen in het water, waarbij u op individuele basis begeleid wordt door een van onze fysiotherapeuten.

Tijdens de intake bespreken we:
  • uw gezondheid
  • uw verwachtingen en doelen
  • of Hydrotherapie voor u geschikt is
  • welke mogelijkheden hydrotherapie u biedt

Op basis hiervan kijkt u samen naar het niveau waarop u kunt instromen en welke zwemtijden daar bij zouden passen. Tijdens de eerste afspraak hoeft u nog geen badkleding mee te nemen.

De behandeling:
  • cyclus van 3 maanden
  • therapie 1x keer per week
  • warming up in het water
  • individuele therapie op van tevoren afgesproken tijdstip
  • cooling down in het water
  • u bent per keer circa 45-55 minuten in het water
Kosten

Wanneer u een zorgindicatie voor hydrotherapie heeft, vallen deze binnen de voorwaarden voor vergoeding door uw zorgverzekeraar.

Hydrotherapie ≠ Hydrogym

Wij bieden iedereen de mogelijkheid onder begeleiding van een fysiotherapeut te bewegen in warm water. Ook als daar geen zorgindicatie (meer) voor is en de kosten niet (langer) vergoed worden door uw zorgverzekeraar. U kunt in dat geval deelnemen aan ´Hydrogym´ of lid worden van Topfit Vitaal.

Voor meer informatie bel 0320 26 5000 of mail naar hydrotherapie@topfit-fysiotherapie.nl