Bil en hamstring blessure

Een hamstringblessure kan een hardnekkige blessure zijn. Bij sporters waar bij de hamstring verrekt is blijft dit soms een zwakke plek. Beschadiging van de bil en hamstring ontstaat meestal tijdens het trekken van een sprintje bij voetballers, tennissers, volleyballers etc. Een explosieve start of juist het plotseling afremmen kan de oorzaak zijn dat de hamstring verrekt. Vaak is de pijn precies aan te wijzen en voelt de achterkant van uw been strak aan.

Last van een bil of hamstring blessure? Lees er hieronder meer over of maak direct een afspraak!

Oorzaak hamstring pijn

De oorzaak wordt vaak gegeven in een onvoldoende warming-up, maar feit is ook dat een hamstring blessure soms niet te voorkomen is. Vermoeidheid of eerdere blessures, of een nog niet volledig herstelde blessure aan de hamstring of bil kan opnieuw de oorzaak zijn dat de hamstring pijn blijft doen.

Voetballers, atleten, tennissers hebben de meeste kans op een hamstring verrekking.

Diagnose hamstring blessure

In de praktijk wordt de diagnose gebaseerd op een zorgvuldige anamnese en lichamelijk onderzoek. Als er twijfel is kan een MRl of echografie zinvol zijn.

Behandeling Bil en hamstring blessure

Onze fysiotherapeuten werken veel met sporters en de hamstring blessure is helaas een blessure die we veelvuldig langs zien komen. De hamstringblessure moet voorzichtig behandeld worden, omdat de kans op herhaling groot is. Het doel van onze behandeling is het op lengte en op kracht brengen van de spieren. Ondanks dat een hamstringblessure hardnekkig is kunnen we er voor zorgen dat de blessure terugkomt minimaal is.

De behandelmethoden die we gebruiken zijn: manuele therapie, dry needling en shockwave therapie.

• 10 vestigingen in o.a. Zwolle, Lelystad, Almere en Dronten