Voorkom spit na het spitten…

Overbelasting

Met het heerlijke lenteweer in aantocht, worden veel mensen actief in de tuin. Spierpijn en andere lichamelijke klachten voelt u pas in de dagen daarna. Oorzaak van deze klachten is de overbelasting, doordat uw lichaam niet gewend is aan deze activiteiten.

Lichamelijke klachten zoals rug- en nekpijn, schouderklachten, spierpijn in de benen en armen komen dan veel voor.

Aanhoudende ‘spierpijn’ klachten?

Al deze klachten kunnen u hinderen in uw dagelijkse functioneren. Uw humeur kan eronder lijden of u kunt niet prettig werken. Het is natuurlijk geruststellend om te weten dat veel van de klachten door eenmalige overbelasting vanzelf weer over gaan.

Maar wanneer de klachten langer dan enkele dagen aanhouden, neem dan contact op met de fysiotherapeut.

Met Topfit aan uw klachten werken

Topfit heeft verstand van het houding- en bewegingsapparaat. Wij adviseren u graag over de juiste manier van bewegen. U kunt door ons behandeld worden aan uw klachten of u kunt bij Topfit deelnemen aan de beweeggroep ‘Rugscholing’, zodat u snel weer de oude bent!

Mocht u de klachten aanhouden na een ongewone inspanning, maak dan direct een afspraak bij Topfit Fysiotherapie. Druk op de knop hieronder of bel 088 1719 000

Volg Topfit voor meer tips 'n Tricks!

Schrijf u in voor de nieuwsbrief van Topfit en ontvang helemaal gratis, tips om gezond en fit te blijven!

Wij gebruiken uw gegevens alleen om de nieuwsbrief te verzenden.