• Altijd in de buurt
  • Persoonlijke aandacht
  • Bewezen effectief

Lage rugklachten

U heeft veel last van pijn in de onderrug? Lage rugpijn belemmert u in het dagelijks leven of schakelt u compleet uit! Hoe erg het ook is, in de meeste gevallen is deze klacht zeer goed te behandelen.
Vraag een gesprek aan en vertel ons over uw klachten, wij helpen u graag van uw lage rugpijn af!

Lage rugpijn

Pijn in de onderrug komt zeer vaak voor. Met name bij mannen en vrouwen tussen de 35 en 55 jaar is lage rugpijn een veelvuldige klacht. Twintig procent van de bevolking heeft elk jaar een korte of langere periode last van pijn in de onderrug.
Lage rugpijn is de pijn die u voelt in het gebied vanaf de ribben tot en met de billen. Het kan voorkomen dat u soms uitstraling heeft van uw billen naar uw bovenbenen.
Mensen ervaren lage rugpijn veelal als een plotselinge pijn of een pijn die langzaam aan heviger en zeurend wordt.

Oorzaken van lage rugpijn

Lage rugpijn kan ineens acuut ontstaan, bijvoorbeeld doordat het in de rug schiet, waarbij u even het gevoel kunt hebben niet meer te kunnen bewegen met uw middenrif. Dit kan gebeuren bij het optillen van een zwaar voorwerp, maar ook bij een kleine verkeerde beweging.
De lage rugpijn (soms ook wel spit genoemd) kan ook ontstaan door het langere tijd verkeerd belasten van uw lichaam, overbelasting of een verkeerde houding. Bij overbelasting  kunnen de spieren na verloop van tijd oververmoeid raken, wat zich uit in pijn in de onderrug.
Lage rugklachten kunnen leiden tot een hernia waardoor er pijnuitstraling kan ontstaan in een been. Ook na een breuk in de rug kunnen er uitstralende pijnklachten in een been optreden.

Diagnose lage rugpijn

Het is belangrijk de oorzaak van de pijn te achterhalen. Topfit heeft bijna 30 jaar ervaring en expertise in het behandelen van onderrug klachten. We nemen de tijd bij de intake om te achterhalen waar de pijn vandaan komt alvorens we gaan behandelen.
De therapeuten van Topfit weten ook als geen ander welke impact pijn en het tijdelijk niet meer pijnvrij bewegen op uw leven kan hebben. Ons motto voor jong en oud: Leven is bewegen. We gaan snel samen aan de slag.

Behandeling pijn in onderrug

Samen met de fysiotherapeut van Topfit kunt u veel doen om de pijn te verminderen of helemaal te verhelpen. Na de diagnose maakt u samen met ons een stappenplan. Topfit heeft veel kennis en  behandelmethodes om niet alleen de acute lage rugpijn aan te pakken maar ook in de toekomst pijnvrij te blijven.
 90% van onze cliënten is na een redelijk snel traject weer pijnvrij.

Maak direct een afspraak

Wilt u een afspraak maken? Bel 088-171 9000 of vul het contactformulier in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.